Revitlog
13 Kan je ook een rendering voor een gevel gebruiken?
- Details
- Categorie: Logs september 2008
- Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 12:20
- Geschreven door Super User
- Hits: 3458
Het nadeel van de shading weergave in Revit 2009 is dat je hierin geen texturen zichtbaar kan maken. Om toch een gevel met texturen te krijgen ben je aangewezen op het maken van een rendering. Om een rendering te kunnen maken moet je gebruik maken van een camera. Standaard hebben camera's perspectief, dat wil je niet bij een gevelaanzicht. Hoe we dit toch voor elkaar kunnen krijgen zullen we nu zien.
Ga naar je plattegrond en start het commando om een nieuwe camerapositie te plaatsen. Voordat je de camera plaatst moet je eerst in de optiebalk het vinkje bij Perspective weghalen!
Je kan ook de Offset en From aanpassen maar dat is niet echt nodig.
Plaats nu de camera met ongeveer de juiste zichtrichting.
Nu is het aanzicht niet precies haaks. Om dit voor elkaar te krijgen gaan we deze 3D view koppelen aan het vooraanzicht.
Het resultaat is nu een haaks aanzicht
Ik ga er nu vanuit dat alle materialen goed zijn ingesteld. Na het renederen van de afbeelding is dit het resultaat.
Het gebouw ziet er wel goed uit maar de omgeving is niet veel. Dit is nog wel te verbeteren door meer bomen en mensen te plaatsen maar je kan de afbeelding ook exporteren en in een fotobewerkingsprogramma verder opwerken.
Als je deze afbeelding weer in Revit wilt gebruiken om in een plotkader te plaatsen, dan is dat mogelijk door eerst een Draftingview aan te maken.
Nu kan je in deze view de afbeelding importeren via File menu.
Deze wetenschap opent direct ook weer een nieuwe mogelijkheid om achtergronden in je shading te gebruiken. Maar daarover een volgende keer.