3.07 Grondvlak
- Details
- Categorie: 03 Eenvoudig modelleren
- Gepubliceerd: maandag 26 februari 2018 19:42
- Geschreven door Super User
- Hits: 3585
Het gebouw moet wel ergens op of in staan. Daarom is het noodzakelijk om een grondvlak te maken. Zowel voor de doorsneden als de renderingen wordt dezelfde grondvlak gebruikt.
Voor het aanmaken van een grondvlak ga je naar een view met een plattegrond. Kies daarna tabblad Massing & Site
Nu kan het commando Place Points aanklikken.
In de Options Bar staat de Elevation standaard op 0. Dit is het hoogte verschil t.o.v.hoogte 0. Dit is meestal je Begane grond. Door hier een waarde in te voeren kan je alvast een hoogteverschil opgeven t.o.v. je 0 vlak.
Klik nu de hoekpunten van het grondvlak aan.
Sluit als laatste het grondvlak af door op de knop Finish Surface te klikken.
Selecteer nu de nieuwe Surface door de aan te klikken.
Je ziet dat bij de properties het materiaal nog niet is ingesteld. Klik op het aangegeven knopje (ook als deze nog niet zichtbaar is)
Nu moet je een materiaal selecteren. Dit kan makkelijk door eerst bij Materials "site" in te tikken. De lijst met mogelijkheden wordt direct verkort met de namen waar het woord site in voorkomt.
Selecteer nu "Site - Grass" Om de een of andere reden is standaard een Cut Pattern opgenomen. Wijzig deze in Earth
En in de doorsnede is nu het grondvlak zichtbaar.
Tip! Lees hier meer over het aanpassen van de arceringshoogte.
Als de arcering hier niet in beeld komt lees dan ook deze aanvulling